MYSTERY
BOWLING
Content :
Present Continuous Tense
Class :
V SD
Purpose : Students are able to train
of intelligence from their concentration
Total of Participants :
10 students
The
Materials :
1. 10
of bottles (10 botol minuman bekas)
2. Glossy
Paper (Kertas Mengkilap)
3. Sticker
(Stiker)
4. Marker
(Spidol)
5. Rubber
Bracelet (Karet Gelang)
6. 10
of papers (10 kertas)
7. Ball
(Bola)
Steps
of Making Media :
1. Prepare
all of the materials that want to create
(Persiapkan
semua bahan yang ingin dibuat)
2. Close
all bottles using glossy papers
(Tutupilah
semua botol minuman dengan menggunakan kertas mengkilap)
3. Next
bundle the part of top to each bottles by using rubber bracelet
(Selanjutnya
ikat bagian atas pada setiap botol minuman dengan menggunakan karet gelang)
4. Write
the numbers and stick it to each bottle
(Tulislah
angka – angka dan lekatkan lah pada masing – masing botol minuman)
5. Making
some sentences based on content
(Membuat
beberapa kalimat berdasarkan isi materi)
6. Rolls
and insert the papers into each bottles
(Gulung
dan masukkna kertas - kertas ke dalam masing - masing botol minuman)
7. Prepare
a ball that has function as a tool thrower
(Persiapkan
satu bola yang memiliki fungsi sebagai alat pelempar)
Step
of Doing Game :
1. There
are 10 until 12 students
(Siswa
terdiri dari 10 – 12 orang)
2. Students
are formed into two large groups (There are 5 – 6 students for each groups)
(Siswa
dibentuk kedalam 2 kelompok besar (Ada 5 – 6 siswa untuk tiap kelompok)
3. Teacher
asks representative (two) students from each groups as a leader
(Guru
meminta perwakilan (dua) siswa dari masing – masing kelompok sebagai ketua)
4. Two
leader in group one and two leader in group two start to throw a ball towards
the numbered bottles which has been provided
(Dua
ketua pada kelompok satu dan dua ketua pada kelompok dua maju ke depan untuk
melemparkan bola ke arah botol bowling bernomor yang telah disediakan)
5. Throwing
balls carried by two leader alternately in each group
(Pelemparan
bola dilakukan dua ketua secara bergantian pada tiap kelompok)
6. The
first bottle being dropped is the choice
(Botol
pertama yang dijatuhkan adalah pilihannya)
7. Student
(leader) takes the fallen bottle and the bottle mystery sentence
(Siswa
(ketua) mengambil botol yang terjatuh tersebut dan mengambil kalimat misteri
pada botol)
8. Student
(leader) demonstrates the physical motion based on sentences silently
(Siswa
(ketua) memperagakan gerak fisik berdasarkan kalimat tanpa bersuara)
9. Another
student (member), which is the group guess the sentences based on the physical
motion that has been demonstrated by the leader of the group
(Siswa
lain (anggota) yang merupakan kelompoknya menebak kalimat berdasarkan gerak
fisik yang telah diperagakan oleh ketua kelompoknya)
10. If
members answer correctly, the group get 100 points
(Jika
anggota menjawab dengan benar, kelompok mendapatkan nilai 100)
11. The
group which get the highest score is the winner
(Kelompok
yang mendapatkan nilai tertinggi adalah pemenangnya)
0 comments:
Post a Comment